Wordt steeds leuker! - Reisverslag uit Huddersfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu Wordt steeds leuker! - Reisverslag uit Huddersfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu

Wordt steeds leuker!

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

02 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Huddersfield

We zitten nu al 4 dagen in Engeland, we kennen steeds meer dingen. Al zijn sommige dingen nog best wel moeilijk, zoals een buskaart kopen..

Eline en ik hebben een buskaart nodig waar je heel west-Yorkshire mee door kunt reizen (vergelijkbaar met heel Twente). Leg dat maar eens uit aan de kauwgom kouwende, boos kijkende, geblondeerde vrouw achter de kassen.. ''it.......cost........eighty...........POUNDS............
'Ja goh dat begrepen wij ook nog wel, maar na ongeveer 10 minuten zeuren, snapte ze ein-de-lijk dat we een BUS kaart wouden, en geen trein / metro kaart. Toen ze dat begreep moest ik nog een pasfoto hebben, nou prima dat ook gelijk gedaan.

Dus toen we onze buskaart eindelijk hadden vonden we het een goed idee om maar direct met de bus naar huis te gaan! Ging helemaal goed (de bushalte is voor ons huis) dus we konden er daar mooi uit, het is allemaal prima geregeld qua tijden en zelfs plaatsen. Je krijgt echt zo'n Harry Potter idee als je in zo'n hoge bus zit.

Toen we 's middags weer naar de stad moesten pakten we natuurlijk weer de bus, om vervolgens later natuurlijk terug te gaan. Natuurlijk pakten wij weer de foute bus, konden we met al onze zware boodschappen etc helemaal terug de heuvel / berg oplopen...

Eline en ik wonen trouwens onderaan een soort heuvel, als je naar links gaat, ga je het dorp weer in maar dan moet je wel héél stijl omhoog de berg op. Praktisch achter ons huis liggen glooiende heuvels bezaait met groene en rode bomen, echt heel erg mooi om te zien.

Van de week was ik aan het afwassen, als je uit ons raam kijkt in de keuken kijk je uit op een achtertuin van euhm, 3M x 3M?
Ik had lekker de ramen open gegooid zodat de hout lucht er sneller uit ging (onze Landlord Kami had allemaal nieuwe bedden etc gekocht, dus het hele huis stinkt er naar). Ik was dus druk bezig met alles afwassen, hoor ik toch een schreeuw! Ik schrok me echt kapot, natuurlijk kijk je uit reflex, stond daar toch een vieze man iets met z'n neus te doen en te schreeuwen naar mij.. Ik heb dat raam ook zo hard dichtgetrokken en op slot gedaan, jeetje...

Overigens hebben we hier ook een heerlijk jacuzzi bad (waar natuurlijk bijna misbruik van wordt gemaakt haha), van de week wou ik dus in bad. Ik was een beetje verkouden dus deed er lekkere eucalyptus badschuim bij in, daarna de jacuzzi aan gezet, lamp uit, zen muziek op en relaxen maar.. Toen het schuim me een beetje heel erg hoog aan de keel kwam, deed ik de lamp maar aan, en jep... logisch ook, zeep en jacuzzi gaan NIET samen.

Verder hebben we hier helaas een slechte internet verbinding, maar dat verpest de lol van het skypen niet. Gisteren hebben mama, papa, Collin en ik geskyped. Was echt heel leuk, de hond kon me natuurlijk niet zien, maar wel horen, dus hij zocht het hele huis af naar mij haha.

Daarna heeft mama, oma opgehaald. Toch blijft het naar om dat arme menske zo te zien. Ze schreeuwde natuurlijk eerst keihard : OCH, OCH.. OOOOCCH HAAAI LIEVERD, Och kijk dan Paulien..
Haha, daar kwamen de tranen bijna. Voor ik weg ging, heb ik voor oma een fotolijstje gemaakt met 5 foto's erin, van haar, Luc en mij samen, hier vertelde ze zo enthousiast over: ''Ik heb ook een hele mooie fotolijst van jouw, Luc en mij!!

Vanmiddag gaan Eline en ik trainen hoe we met de bus naar stage moeten. Zal nog wat worden.. Als we eenmaal weten hoe we bij stage moeten komen gaan we nog verder Mirfield in, ik wil nog heel graag naar: Mirfield memorial recreational ground, Ings grove Park en naar Knowl park. Aangezien het vandaag ook mijn 20e verjaardag is, gaan we zelfs heel misschien nog wel naar een Pub om iets te drinken :)

Maar voor nu ga ik stoppen, ik ga maar eens ontbijt maken voor Eline en mij :-)

  • 02 Februari 2014 - 12:52

    MN:

    Leuk verslag, kijk ik altijd weer naar uit. Vooral wanneer je stage begint ♥

  • 02 Februari 2014 - 13:48

    Biancaa:

    Heeeeii klinkt luxe maar ook best spannend / eng allemaal!!
    Haha echt typisch jou he met de jacuzzi haha!!
    Wel leuk om het te lezen als je zo kijkt lijkt t een hele tekst maar als je het leest ben je dr zo door heen!!
    Nog heeeeel veel plezier en succes op stage
    Xx

  • 02 Februari 2014 - 15:30

    Paul:

    Dus je bent al beetje gewend. Wat zielig voor collin. En voor oma is het t volgens mij net zo spannend als voor jou. Veel succes morgen. Dan begint het echte werk ook. Kus vanuit het zonnige Hengelo

  • 02 Februari 2014 - 19:07

    Hester (van Wezel):

    Hoi Marlijn,
    Geweldig leuk om je verhalen te lezen en je foto‘s te zien. Een hele onderneming, maar stoer dat jullie dit doen!
    Natuurlijk van ons gefeliciteerd en succes de komende dagen bij Hollybank trust!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Huddersfield

Het aftellen.

Na maanden van regelen, stressen en lachen, is het bijna zo ver..
Met 3 dagen vertrekken Eline en ik naar Engeland. Een kans die ik in de eerste instantie direct aan wou nemen, maar ik dacht dat niemand mee wou. Toen ik Eline enthousiast hoorde praten / schreeuwen door de klas haha, en ze me aansprak over het feit dat óók zij naar Engeland wou, schepte dat direct een sterke band.

We hebben direct allemaal dingen geregeld, toen we eenmaal groen licht hadden, en als ik er nu over na denk, lijkt het allemaal zo sloom te zijn gegaan. Terwijl het juist super snel ging.
Inmiddels hebben we alles heel goed geregeld, een huisje, stage, vliegticket en al het papierwerk er om heen.

Nu gaat de tijd zo snel, we hebben praktisch elke minuut van elke dag (tot ons vertek) helemaal vol gepland om leuke dingen te doen met mensen die ons heel dierbaar zijn.

We kijken er naar uit om samen weg te gaan, we hebben al wel afgesproken dat we geen make-up op gaan doen als we vertekken naar Engeland (want ons kennende wordt dat toch één groot drama haha).

Het afscheid gaat vervelend worden (natuurlijk heb ik weer teveel dingen gekocht en gemaakt voor m'n ouders, broertje en Myrthe, dus dat kan ik ook weer allemaal meenemen naar het vliegveld)
Maar ik weet 100% zeker dat we een te gekke tijd tegemoet gaan! Vol plezier en leerzame momenten.

Engeland, prepare yourself.. Eline and I are ready ♡♡♡

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Determination will get you trough this.

21 April 2014

When they say; 'You can't'. You have to..

04 April 2014

May you always do, what you are afraid to do.

01 Maart 2014

Life is the art of drawing without an eraser.

19 Februari 2014

Update.....
Marlijn

Reisdagboek voor de stage in Engeland =)

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 26411

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 04 Juli 2014

Het aftellen.

Landen bezocht: