Openbaar vervoer.. - Reisverslag uit Mirfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu Openbaar vervoer.. - Reisverslag uit Mirfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu

Openbaar vervoer..

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

02 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Mirfield

Vandaag, vol goede moed rond 11 uur vertrokken uit huis, met het doel om ons stage adres op te zoeken. Dus wij braaf naar de bushalte lopen, kwam de bus eigenlijk direct, toen door gelopen naar het trein station, daar eerst gevraagd aan een oudere man achter zo'n loketje welke trein we moesten hebben naar Mirfield?

''You need to go, to platform 4A, train to Leeds. Stops at Mirfield, NEEEXTT!!!'' We moesten eerst een uur wachten, dus we hebben bij de Mac maar even een cola en koffie gedronken, (moet eerlijk zeggen dat ik oma's koffie zo onzettend mis, ik moet het hier doen met oplos koffie :( ) maar goed, later hebben we nog even voor het station gezeten om boekjes door te lezen, Eline ging nog even terug naar binnen om even iets te chekken terwijl ik bij de tassen wachtte. Loopt er vervolgens een of andere vieze zwerver wel 4 keer langs, op een gegeven moment stopt hij en loopt op mij af en vroeg : ''You wanna come to my house for a cup of tea?'' Waarop ik dus hard zei: WHAAAAATTT???
Hij weer heel rustig: ''if you wanted to come to my house for a cup of tea, or coffee?'' Oh mijn god ik schrok me dood, dus ik blérde er maar hard uit dat ik geen engelse was en hem niet verstond hahaha, waarop hij weer hard weg liep, ja precies, dikke doei..

Oke, duidelijk.. Dus wij hard rennen naar de trein, moeten we de trap af naar 'platform 4A'. Dus we lopen die trap af, blijkt dat je aan die ene kant niet mag lopen? Zal wel Engels zijn, want je mocht alleen links naar beneden en rechts naar boven.. Hmm raar...

Het treinstation zag er zo verouderd uit, geloof me, als je dit zag.. Is NS echt top geregeld qua uiterlijk, want deze stationnetjes vielen echt bijna van ellende uit elkaar...

Maar goed, uiteindelijk kwamen we bij ons ''treintje''. Wat maar 3 coupé's telde. Uiteindelijk kwamen we uit in Mirfield (6 minuten met de trein). Toen moesten we de bussen nog vinden, ja is goed hoor maar hoe dan? Dus we vroegen een lief uitziende man met roze blosjes en een vrouw met een Russische muts op. ''Ohhh love, you need to take the bus to the pub from the three nuns''. Dus oke, de bus naar de kroeg van de drie nonnen? Nou, wij daar heen, wouden we uitstappen, doet de busschauffeur de deur weer dicht, ik keek echt zo van? Wat doe jij dan weer? ''Miss, you don't need to get out, you have to go out when I will say it''.

Nou oke, zo gezegd zo gedaan, dus na 2 haltes konden wij eruit. Hij keek in zijn spiegel en wenkte ons naar voren. Een man vroeg nog: You are not from here, aren't you? ''No sir, we are from Holland''
Waarop hun weer raar keken, holland??? Wij weer: Yeah, Amsterdam?
''Oohh Amsterdam, yeaaaah''.. Nou we staan dus echt wel bekend haha, ik snap nu hoe mensen zich voelen die onderling hun moeder taal praten, jeetje je word aangekeken.

Maar goed, we moesten eerst een hele steile berg oplopen en daarna rechts. Dus wij dat weer doen, kwamen we weer een hele steile berg op.. (Heb die bergen nu echt wel een keer gezien hoor, jeetje..)

Dus op een gegeven moment wisten we weg niet meer, gevalletje van vrouwelijke intuïtie?? Maar goed, dus weer iemand gevraagd: ''oh my dear, you are lost aren't you? It is such a long road my love! Well, what you need to do, is go up that hill, and go left, after a while you will see a childrens school, go straight a head en you will see hollybank, good luck my dears''!!

Dus wij dat weer doen, komen we uitgerekend uit in een woonwijk!!! Ik was er al he-le-maal zat van want het was al 1 uur... We liepen al ruim een uur ofzo allemaal bergen op.

Dus weer een oudere vrouw aangehouden, wat een schat!
''My loves, you are pretty far from the place you have to go to.. Just wait a second, euhm, I will walk with you!''

HELDIN, Amen to that!
Dus uiteindelijk, na ruim 2 uur te hebben gelopen kwamen we uit bij ons stage adres, HALLELUJAH!!!!!!!!!!!!!
Dus blij blij, we wouden ook al weer direct terug, reden er weer geen bussen, ja tuurlijk hoor.. Het zal ook eens mee zitten..

Maar verder dan dat, ons stage adres ziet er zo geweldig uit! Super groot, met een grote omheinende stenen muur vol met klimop er om heen, een groot gebouw wat aan de ene kant nieuw is, en de andere kant nog verouderd, met hele hoge verouderde muren ook vol met klimop en oudere planten met pergola's en verweerde bloemen.. Wauw, je waant je zo in het huis van de film Rose Red...

Ze hebben een sportveld, wat word afgebakend met grote populieren en beuken, echt super mooi, je loopt als het ware door die bomen heen en stapt dan zo het sportveld op! Vanaf het sportveld, zie je typische Engelse weilanden, ook afgebakend met stenen. De heuvels gaan sloom omhoog, waardoor je een heel mooi 'sloom' reizende weilanden idee krijgt. Echt super mooi.

Ze hadden op de stoep mooie oudere rode telefooncellen staan, veel ouderwetse kerken in de buurt, glooiende heuveltoppen en vooral oude bomen zoals treurwilgen en beuken. Ze hingen allemaal heel mooi over de landschappen heen, echt super geweldig om te zien!

Hoe ontzettend mooi! Nadat we alles hadden bekeken, liepen we dusde weg rechtdoor maar af naar beneden, kwamen we werkelijk waar direct na 10 minuten lopen uit bij de bus waar ook uit waren gestapt.. Dus echt waar we hadden he-le-maal niet ruim 2 uur hoeven te lopen, had ook gewoon in 10 minuten gekund...

Maar ach, we hebben daarna maar wat koffie gedronken bij Starbucks, de jonge man die daar werkte, nam onze bestelling op en wreef aan z'n baardje, en keek ons aan.. '' You are not form here, aren't you?''
''No sir, we are from Holland''
Waarop de goed gemutste man vrolijk zei : '' I know a few words in Dutch, wait.. PRULLENBAK, haha yeahhh, it means trashcan doesn't it? Oh, oh, and alstublieft, that means please doesn't it? Haha, i don't know why I know those words, but I just do''

Hahah yes sir it does, dus we kregen onze bestelling en ik zei bedankt, that means thank you.. Hij stond daar heel blij : HA, now I know three words haha.

Fijn toch hoe je iemands dag kan maken? haha leuk, leuk,
Morgen moeten we trouwens beginnen met een 3 dagen durende cursus bij Hollybank, uit de cursus moet blijken of je geschikt bent voor de stage, of je wel goed genoeg Engels kan, of je überhaupt kan kiezen uit een doelgroep en wat je het leukste vind..
Dus daar ben ik wel heel benieuwd naar, heb er ook echt wel zin aan, maar we mogen morgen wel om 6 uur uit bed ofzo, pffff echt te vroeg...
Maar het is voor een goed doel :D

• 02 Februari 2014 - 19:22

M.N.:

Morgen om 6 uur je bed uit? Dus niet doorzakken op je verjaardag...
    Leuk foto's! Greetzz from Holland.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Mirfield

Het aftellen.

Na maanden van regelen, stressen en lachen, is het bijna zo ver..
Met 3 dagen vertrekken Eline en ik naar Engeland. Een kans die ik in de eerste instantie direct aan wou nemen, maar ik dacht dat niemand mee wou. Toen ik Eline enthousiast hoorde praten / schreeuwen door de klas haha, en ze me aansprak over het feit dat óók zij naar Engeland wou, schepte dat direct een sterke band.

We hebben direct allemaal dingen geregeld, toen we eenmaal groen licht hadden, en als ik er nu over na denk, lijkt het allemaal zo sloom te zijn gegaan. Terwijl het juist super snel ging.
Inmiddels hebben we alles heel goed geregeld, een huisje, stage, vliegticket en al het papierwerk er om heen.

Nu gaat de tijd zo snel, we hebben praktisch elke minuut van elke dag (tot ons vertek) helemaal vol gepland om leuke dingen te doen met mensen die ons heel dierbaar zijn.

We kijken er naar uit om samen weg te gaan, we hebben al wel afgesproken dat we geen make-up op gaan doen als we vertekken naar Engeland (want ons kennende wordt dat toch één groot drama haha).

Het afscheid gaat vervelend worden (natuurlijk heb ik weer teveel dingen gekocht en gemaakt voor m'n ouders, broertje en Myrthe, dus dat kan ik ook weer allemaal meenemen naar het vliegveld)
Maar ik weet 100% zeker dat we een te gekke tijd tegemoet gaan! Vol plezier en leerzame momenten.

Engeland, prepare yourself.. Eline and I are ready ♡♡♡