Engeland. - Reisverslag uit Huddersfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu Engeland. - Reisverslag uit Huddersfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu

Engeland.

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

30 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Huddersfield

Na een lange dag, nu toch wel een beetje klaar met alles. De koffers zijn helemaal uitgepakt, het dorp is deels bekeken, we hebben een Primark in de buurt !

Gister avond zijn m'n ooms er nog even geweest, echt super leuke dingen gekregen. Lekkere geur-dingen, (Paul ze staan al op m'n kamer). Toen maar een beetje geprobeerd slaap te krijgen, natuurlijk (omdat ik zo mega panisch/claustrofobisch ben voor vliegtuigen, heb ik natuurlijk gedroomd over een crash. Ajoh, kon niet beter!

Maar alles ging goed, na 4329 X de koffers te hebben na gekeken, konden we eindelijk weg rijden rond half 5 's nachts. We waren rond kwart over 6 bij Schiphol, daarna hebben we de koffers weg gebracht en nog even met onze ouders koffie gedronken.

Na een innig afscheid, wat opzich best wel moeilijk was. Het idee dat ik m'n ouders en broertje pas over een paar maand weer zie, is heel raar.. Maar daarna zijn we snel door gelopen, daarna konden we ook eigenlijk bijna direct ons vliegtuig in. Beetje last gehad van turbulentie maar verder viel het allemaal mee.

Toen we aankwamen bij Leeds, liep er een mannetje met maar 2 tanden in z'n mond. Hij keek ons steeds aan, en dat vonden we behoorlijk raar. Uiteindelijk raapte hij zijn moet bij elkaar en schreeuwde bijna door die hele vertrekhal heen : ''ARE YOU FROM AMSTERDAM?? WHAT IS YOUR NAME''?

Shocked as we were, zeiden we maar braaf ja.. Het was dus onze taxi chauffeur, toen hebben we een hele tour gehad door Huddersfield, best wel interessant. Hij vroeg nog of we van plan waren om te gaan rijden. ''Nou ehm, nee meneer, het lopen gaat me net goed a'f''.

We hebben later onze spullen uitgepakt, het contract getekend met onze 'Landlord' Kami en zijn daarna het dorp in gegaan.
NA-TUUR-LIJK waren we DIRECT verdwaald.. Hele zoektocht terug, nou ging dikke prima, moesten we dus boodschappen halen, ook dikke prima. Overigens ook heerlijk gegeten hier met al die pasta's.

Morgen maar wéér eens de stad in om een buskaart te kopen, daarna 'leren' hoe we naar Mirfield gaan reizen '(is te vergelijken met Tubbergen - Almelo)

Maandag beginnen de trainingen bij Hollybank, dus daar ben ik ook héél benieuwd naar!
En nu lekker op m'n bedje een filmpje kijken met Eline =)

• 30 Januari 2014 - 20:50

Paulien:

Hey Miepie,
    Fijn om dit verslag te lezen, ik ben trots op je en Luus jaloers! Ha ha, fijne avond en voor straks kekke papen. We luf you!♥

• 30 Januari 2014 - 20:55

Marlijn Kuipers:

Hij hoeft niet jaloers te zijn hoor haha. Heimwee komt nu al hahahah. Ben ook heel trots op jou♡

• 30 Januari 2014 - 22:30

Paul:

Hoe leuk dat je er bent, hoop dat je met de geurtjes je thuis kan maken. Heb je nog extra verlengsnoer meegenomen? En down loud nu ff een map op je telefoon van de ongeving altijd handig. Have fun xxxx

• 31 Januari 2014 - 08:51

Myrthe:

Super mooi marlijn!

Als je je bezig houdt komt jet met de heimwee wel goed!
    Veel pleizer vandaag! En genieten!

Liefs my

• 01 Februari 2014 - 13:03

Anja:

Hoi Marlijn
    Toppie begin zie ik wel. Wij hebben gisteren afscheid genomen van Chiel. Zeer moeilijk maar zowel Chiel als jij wensen we heel veel plezier. Ga elke dag even lezen, ben zo benieuwd hoe het je daar verder vergaat.
    Liefs Anja (je allerliefste tante ha ha )

• 01 Februari 2014 - 13:06

Marlijn Kuipers:

Hoi Anja!

Moeilijk is dat he? Is Chiel aan aangekomen, al iets gehoord van hem?
    Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven maar er is zoveel te doen haha. We hebben al het eten in huis, handdoeken, en een buskaart. Vanmiddag even oefenen met het vervoer, maar dat komt vast wel goed haha.

Groetjes Marlijn.

• 03 Februari 2014 - 16:37

Wilma:

hoi ook jou verhaal gelezen
    wat leuk om jullie zo te volgen
    en ook te zien als ik met eline praat.
    Ben benieuwd hoe jullie eerste dag is geweest
    groetjes wilma

Tags: l

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Huddersfield

Het aftellen.

Na maanden van regelen, stressen en lachen, is het bijna zo ver..
Met 3 dagen vertrekken Eline en ik naar Engeland. Een kans die ik in de eerste instantie direct aan wou nemen, maar ik dacht dat niemand mee wou. Toen ik Eline enthousiast hoorde praten / schreeuwen door de klas haha, en ze me aansprak over het feit dat óók zij naar Engeland wou, schepte dat direct een sterke band.

We hebben direct allemaal dingen geregeld, toen we eenmaal groen licht hadden, en als ik er nu over na denk, lijkt het allemaal zo sloom te zijn gegaan. Terwijl het juist super snel ging.
Inmiddels hebben we alles heel goed geregeld, een huisje, stage, vliegticket en al het papierwerk er om heen.

Nu gaat de tijd zo snel, we hebben praktisch elke minuut van elke dag (tot ons vertek) helemaal vol gepland om leuke dingen te doen met mensen die ons heel dierbaar zijn.

We kijken er naar uit om samen weg te gaan, we hebben al wel afgesproken dat we geen make-up op gaan doen als we vertekken naar Engeland (want ons kennende wordt dat toch één groot drama haha).

Het afscheid gaat vervelend worden (natuurlijk heb ik weer teveel dingen gekocht en gemaakt voor m'n ouders, broertje en Myrthe, dus dat kan ik ook weer allemaal meenemen naar het vliegveld)
Maar ik weet 100% zeker dat we een te gekke tijd tegemoet gaan! Vol plezier en leerzame momenten.

Engeland, prepare yourself.. Eline and I are ready ♡♡♡