When they say; 'You can't'. You have to.. - Reisverslag uit Mirfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu When they say; 'You can't'. You have to.. - Reisverslag uit Mirfield, Verenigd Koninkrijk van Marlijn Kuipers - WaarBenJij.nu

When they say; 'You can't'. You have to..

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

21 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Mirfield

Het is al weer een behoorlijke tijd geleden dat ik weer iets heb geschreven. Er is eigenlijk niet echt veel veranderd en er is niet veel nieuws meer te vertellen. Of jullie moeten het leuk vinden, om te horen hoe vroeg ik opsta 's morgens, wat ik kook en wat we schoonmaken...

Een tijdje terug kwam Dick (onze leraar) langs. We hebben hem opgehaald bij het treinstation en zijn de stad ingelopen. We hebben op het terras gezellig samen wat gedronken en zijn toen naar ons huis gegaan. Dick heeft wat foto's gemaakt en het huis bekeken. Daarna hebben we wat thee gedronken buiten met een koekje. De dag daarna, kwam Dick op stage. Alison Howard heeft Dick een rondleiding gegeven en hij vond het erg interessant. Toen we bij mijn groep aankwamen, stonden er al 2 cliënten heel blij te wachten (een half uurtje daarvoor waren we op de groep geweest om te vragen of wij Dick de groep mochten laten zien). De clienten hebben Dick heel enthousiast een rondleiding gegeven.

De dag daarna, zijn wij naar Leeds geweest om met Dick uit eten te gaan. We hebben eerst nog eventjes door de stad rond gelopen en rondgekeken. We zijn een heel mooi oud gebouw in geweest, er stonden kraampjes en er waren allemaal winkeltjes. Daarna zijn we lekker buiten op het trapje gaan zitten in het zonnetje!

Na een tijdje kwam er een blonde vrouw aan, met van die grote hakken aan, super geblondeerd haar en met van die verwende ballonnen met helium. Madam ploft neer en trapt daarbij perongelijk haar ''Prada'' tas om, snel laat ze de ballon los (er zat een soort plastic stukje onder zodat ze konden blijven staan). Mevrouw pakt haar Chanel lippenstift, maar realiseerde zich niet dat haar verwende ballon de lucht in gingen.. Haha, ik begon natuurlijk heel hard te lachen, keek ze me heel ongemakkelijk aan en begon ook te lachen..

We zijn toen maar weg gegaan en zijn naar zo'n soort gothic winkel gegaan. Daar hadden ze hele leuke cadeautjes voor Luc!! Direct mee genomen, de homo verkoper wou mij wel al te graag uit leggen wat South Park was, en wat dat personage inhield.. Beetje jammer weer, hij had overigens wel hele mooie gouden glitter nagellak op, mooie oogschaduw en een hele strakke skinny-jeans... Hij had z'n handje steeds omhoog en lachte echt, té fout hahaha. Maar hij was wel heel aardig. Toen had ik nog een beledigende kaart nodig voor Luc zijn verjaardag, en er was een kaart waar op stond: ''Twatface''. Ik vroeg dus wat dat betekende, de met-gouden-nagels-hebbende-geblondeerde-skinnyjeans-dragende man klapte dubbel, en hapte naar adem en begon heel fout te lachen.. Ik dacht echt dat ik naar de betekenis had gevraagd van het meest vieze woord ooit.. Maar het betekent dus gewoon kuttekop....

We zijn toen de hele stad door gelopen en hebben een beetje in winkels gekeken, uiteindelijk belanden we weer (goh wat een verassing) bij de mac.. Toen we net onze Mc-flurry op hadden zag ik Dick lopen, daar gingen we die avond ook nog mee uit eten! Dus wij heel hard naar benden toe lopen, naar Dick toe. We zijn toen even lekker gaan zitten op het zonnetje in het bankje (3 uur daarvoor hadden Vera en ik net een tattoo laten zetten, waarvan we verwachtte dat het lopen zeer ging doen, maar dat viel allemaal reuze mee).

We zijn lekker uit eten geweest bij een Italiaans restaurant, het eten was echt goed en erg lekker! Toen we het op hadden is Dick mee gelopen naar het station. Onderweg zagen we een gay-bar. Hahaha daar ben ik binnen geweest met Dick :-)

Oh, en aanstaande vrijdag komt Myrthe! Oh, oh oh, eindelijk.. Ik heb al zo'n uur-aftel app op m'n telefoon staan, nog 4 dagen!!

Ik kijk er zo erg naar uit, maar dit heb ik al 3000 X gezegd in bijna alle voorgaande verslagen haha. Achja, we krijgen het hier wel leuk, zaterdag moet ik nog een tattoo bij laten werken, dat zal ongeveer tot 1 uur 's middags duren, dus daarna neem ik haar denk ik mee naar de ruïnes in Leeds (Myrthe als je dit leest, JA DAT VIND JIJ WEL LEUK).

Oh, en nog een leuke bijkomstigheid, Vera en ik hebben een tattoo laten zetten, zoals ik hierboven al zei, haha het is een hele grappige. Een smiley onder onze grote teen.

Ik heb een hele aftel app op m'n telefoon, ik moet nog 74 dagen voor ik naar huis kan. Ik heb nu in ieder geval geen heimwee meer, in het begin was dat echt heel heftig. Het was niet zo van: ik mis papa en mama.. Het was meer het idee: ik zit hier, maar ik mag niet naar huis..
Maar daar zijn we inmiddels wel over heen, het is hier nu super mooi en geweldig. Ik zit er zelfs aan te denken, om na niveau 3, te vertrekken naar Engeland en daar voor 5 jaar te werken. Het verdiend super goed, en je bent gegarandeerd van een baan.. Maar dat bespreken we eerst nog met Alison, hoe dat zit als wij over een jaar terug komen, of we dan bij Hollybank kunnen werken etc.. :-)

Over 23 dagen komen mijn ouders en broertje. Het wordt Luc zijn eerste vakantie na vele jaren, hij viert zijn verjaardag ook nog eens hier. Dus ik regel een leuke taart, en 's avonds gaan we uit eten bij Nando's.

And last but not least, over 4 dagen komt Myrthe.
We moeten er dan super vroeg uit, maar dit is niet erg.. (Is Myrthe in ieder geval rustig op haar eerste dag hier haha)
Een paar dagen later gaan we een hotelletje boeken en dan gaan we 2 dagen naar Londen, je kunt met een bus naar Londen voor mij 1,50 pond, dat is géén geld).

Ook gaan we nog naar Manchester en Leeds, oh oh oh wat gaat dat een drukke vakantie worden voor haar haha.

Dit was het tot nu toe :)

Liefs, xoxoxoxox

  • 21 April 2014 - 17:12

    Vera Van Wezel:

    De meivakantie wordt echt leuk :D x

  • 21 April 2014 - 17:37

    MN:


    Leuk verslag en fijn te lezen dat je je draai hebt gevonden, maar 5 jaar? Ik wens je eerst maar eens associaal veel plezier met Myrthe, than we'll talk it over...love ya en we appen/bellen enzv. till 23 days ♥♡♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Mirfield

Het aftellen.

Na maanden van regelen, stressen en lachen, is het bijna zo ver..
Met 3 dagen vertrekken Eline en ik naar Engeland. Een kans die ik in de eerste instantie direct aan wou nemen, maar ik dacht dat niemand mee wou. Toen ik Eline enthousiast hoorde praten / schreeuwen door de klas haha, en ze me aansprak over het feit dat óók zij naar Engeland wou, schepte dat direct een sterke band.

We hebben direct allemaal dingen geregeld, toen we eenmaal groen licht hadden, en als ik er nu over na denk, lijkt het allemaal zo sloom te zijn gegaan. Terwijl het juist super snel ging.
Inmiddels hebben we alles heel goed geregeld, een huisje, stage, vliegticket en al het papierwerk er om heen.

Nu gaat de tijd zo snel, we hebben praktisch elke minuut van elke dag (tot ons vertek) helemaal vol gepland om leuke dingen te doen met mensen die ons heel dierbaar zijn.

We kijken er naar uit om samen weg te gaan, we hebben al wel afgesproken dat we geen make-up op gaan doen als we vertekken naar Engeland (want ons kennende wordt dat toch één groot drama haha).

Het afscheid gaat vervelend worden (natuurlijk heb ik weer teveel dingen gekocht en gemaakt voor m'n ouders, broertje en Myrthe, dus dat kan ik ook weer allemaal meenemen naar het vliegveld)
Maar ik weet 100% zeker dat we een te gekke tijd tegemoet gaan! Vol plezier en leerzame momenten.

Engeland, prepare yourself.. Eline and I are ready ♡♡♡

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Determination will get you trough this.

21 April 2014

When they say; 'You can't'. You have to..

04 April 2014

May you always do, what you are afraid to do.

01 Maart 2014

Life is the art of drawing without an eraser.

19 Februari 2014

Update.....
Marlijn

Reisdagboek voor de stage in Engeland =)

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 26430

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 04 Juli 2014

Het aftellen.

Landen bezocht: